Pozrite si ZDARMA môj webinár

Ako získavať 10-tky klientov
zo sociálnych sietí bez otravovania ľudí

Tieto 4 najlepšie techniky vám pomôžu písať články pravidelne. Vyskúšajte ich a neoľutujete!

Za mnohými dnešnými webmi nestoja blogeri na plný úväzok, ale ľudia, ktorí práve nemajú času nazvyš. Mamičky na materskej, ľudia, ktorí chodia denne do práce, či študenti čo si užívajú študentský život so všetkým, čo k tomu patrí.

Koniec koncov, v dnešnej rýchlej dobe má na pravidelné písanie článkov chuť a čas asi málokto z nás, preto v tomto článku nájdete niekoľko tipov, vďaka ktorým začnete písať články pravidelne a s chuťou ?

Vlastný web jednoducho funguje! Zopár dôkazov, že je tomu skutočne tak, ste si mohli prečítať aj v predchádzajúcom článku. A 90% úspešných webov má jedno spoločné – pravidelné pribúdanie nového obsahu. Pýtate sa prečo?

Prostredníctvom článkov na svoj web totiž nielenže získavate návštevnosť, ale hlavne pravidelne ukazujete svojim návštevníkom a potenciálnym klientom, že vy ste odborník, danej téme sa rozumiete a to čo na webe píšte, má hlavu a pätu.

A na koho sa vaši návštevníci obrátia, keď budú potrebovať vyriešiť problém vo veci, v ktorej ste vy macher, čo im pomáha v článkoch?

Áno, presne tak! Obrátia sa na vás a práve o tom ide!

Ako teda chcete získavať viac návštevníkov a potenciálnych klientov, tak im potrebujete pravidelne dávkovať ten správny obsah a presviedčať ich, že ste skutočný odborník.

Poďte sa teda pozrieť na tipy ako nielen písať články pravidelne, ale robiť hocijakú vec na pravidelnej báze.

# 1: Technika “porcovania”

Dokážete zjesť slona? Na raz rozhodne nie, ale čisto teoreticky, ak z neho zjete každý deň kúsok, tak možno za rok by ste dokázali zbaštiť aj takéhoto obrovského tvora (možno aj za kratšie, podľa toho, aký ste jedák ?).

Podobne ako so slonom, to môže byť pre niektorých aj s článkami.

Napísať článok na posedenie môže byť celkom náročné.

Napríklad napísanie dlhšieho článku na našom druhom srdcovom blogu milujemewellness.sk trvá aj 6-7 hodín.

Napísať článok, stiahnuť fotky, pripraviť fotky, vymyslieť nadpis, SEO článku, či Facebook atribúty…

Kvalitný článok môže zhltnúť aj celý deň! Pre ľudí, čo chodia aj do “normálnej práce” môže byť 7 hodín strávených nad písaním článku skoro rovnaký výkon ako zjedenie slona.

Aby ste sa článkov neprejedli a písali ich pravidelne, rozkúskujte si jednotlivé časti článku na viac dní a každý deň spravte trošku. Tu troška, tam troška a hneď je celý článok a nová rozprávka ?

Ako to môže vyzerať v praxi?

V pondelok sa budete venovať konceptu článku, rozmyslíte si, aké veci chcete v článku rozobrať, nájdete si k nim podklady a utriedite si myšlienky, ktoré chcete do článku napísať.

V utorok začnete písať  a napíšete napríklad úvod článku – teda úvod do témy. Práve úvod článku býva pre mnohých tŕň v päte a hotové napísané odseky mažú, upravujú, presúvajú a pod. (Viem, o čom hovorím ? … ehm, teda vlastne píšem)

V stredu sa budete venovať jadru článku – napíšete hlavný obsah, ktorý chcete do článku dať.

Vo štvrtok bude nasledovať záver. Zrekapitulujete hlavné body článku a pridáte výstupy, ktoré si z článku majú čitatelia zobrať.

V piatok nájdete krásny náhľadový obrázok a obrázky na oživenie do článku a pripravíte ich na nahranie na web. Do článku popridávate odkazy na súvisiace články, zberače kontaktov a výzvu k akcii.

V sobotu vymyslíte pre svoj nový článok super úžasný nadpis, ktorý bude návštevníkov zvádzať k tomu, aby klikli a prečítali si ho. Vyplníte SEO článku, aby ste zaistili lepšie pozície v Google. Nastavíte Facebook atribúty a článok debugnete, aby sa článok pri zdieľaní na Facebook-u zdieľal správne.

No a v nedeľu sa budete venovať propagácii vášho zbrusu nového nablýskaného a hodnotného článku.

Napíšete e-mail a pošlete ho svojim kontaktom v databáze, pridáte ho na Facebook na svoj osobný profil, na Fanpage – ak ju máte, na Linked in, na Google+ či na inú sieť, ktorú využívate. Inými slovami vypustíte svoj článok do sveta tak, aby ste ním zasiahli čo najväčši masy.

Stiahnite si aj kontrolný zoznam 20 nevyhnutných krokov, aby si vaše články prečítalo čo naviac ľudí >>>

Každý deň sa písaniu a príprave článku budete venovať tak dlho, pokiaľ stanovenú časť nenapíšete, nedokončíte. Niektorý deň vám tak práca na novom obsahu môže zabrať len pol hodinky, iný deň hodinku a iný deň 1,5 hodinky. Dôležité však je stanovenú úlohu na daný deň dokončiť.

# 2: Technika “časového stroja”

Druhou technikou, ktorá vám dopomôže pravidelne písať články, je technika “časového stroja”. Podobne ako pri technike “porciovania”, tak aj pri technike časového stroja si jednotlivé časti a úlohy pri písaní článku rozdelíte na menšie úseky.

Oproti prvej technike sa však každý deň nebudete venovať danej časti pokiaľ ju nesplníte, ale budete sa práci na článku venovať rovnaký časový úsek – napr. jednu hodinu. Po uplynutí jednej hodiny prácu ukončíte a zapíšete si, kde ste ste skončili, aby ste na druhý deň vedeli bez problémov nadviazať niť pokračovať  v písaní.

Začnete napríklad v pondelok prípravou obsahu a štruktúry. Ak by vám príprava trvala napr. 40 minút, tak máte ešte skvelých 20 minút na to, aby ste začali písať úvod článku.

Na druhý deň si dáte opäť celú hodinu a budete písať a pracovať na článku až dovtedy, kým hodina neubehne.

Počas hodinových intervalov postupne napíšete celý článok, pripravíte ho na publikovanie a popromujete mailom či na sociálnych sieťach.

Čas – jednu hodinu si naplánujte, teda stanovte si termín odkedy do kedy budete každý deň na článku pracovať. Termín berte záväzne rovnako ako nejakú schôdzku. 

Berte to ako schôdzku so svojimi čitateľmi a potenciálnymi klientmi. A na takú schôdzku by ste predsa nemali meškať, či nedajbože, ju dokonca zrušiť!

Technika časového stroja je úplne geniálna na splnenie akejkoľvek pracovnej úlohy, do ktorej sa vám napríklad aj nechce, a pritom je dôležitá. Skutočne odporúčam! ?

# 3: Technika “blogging all day”

Priznám sa, že pri pomenovaní tejto techniky som chvíľu rozmýšľal, aký názov jej udeliť, aby bol trefný a úderný. Potom mi prišlo na um obľúbené tričko mojej manželky s nápisom “blogging all day” – v preklade blogujem (píšem) celý deň ?

Iste už tušíte o čom táto technika bude. ? 

Táto technika spočíva v tom, že pokiaľ článok nenapíšete a nedokončíte, tak neprestanete. 

Inak povedané na šupu zo seba dostanete všetko čo ste do článku chceli dať, nájdete a nahráte fotky, spravíte SEO aj Facebook a pošlete článok medzi ľud.

Ak píšete dlhšie články, tak písaniu môžete venovať celý deň, príp. jeho podstatnú časť.

Táto technika je vhodná pre tých, ktorí majú čas písať články pravidelne jeden deň v týždni.

Ak ste študent, tak jeden deň alebo pol dňa si na písanie článku určite nájdete. Ak ste zamestnaný, tak článku môžete venovať napr. deň, kedy končíte v práci skôr či investovať kúsok víkendu. Ak ste mama na materskej, tak zapojte aj svoju mužskú polovičku či babku a vyžente ich s deťmi na výdatnú víkendovú prechádzku a využite čas na písanie.

Najdôležitejšie pri tejto technike však je stanoviť si presný deň, ktorý budete mať každý týždeň vyhradený pre písanie článku. 

To znamená, že napríklad si poviete, že každú nedeľu doobeda sa budete venovať písaniu a bodka. Namiesto pozerania rozprávok sa radšej roztočíte svoj online biznis. Jednoducho v nedeľu píšete a cez to nejde vlak.

# 4: Technika “delegovania”

Patríte k tým, ktorí by v škole robili čokoľvek iné, než písali slohy? Boli pre vás slohy hotová nočná mora? A od dôb, kedy ste drali školské lavice sa vôbec nič nezmenilo? Alebo na písanie článkov nemáte skutočne čas?

Ak áno, tak táto technika bude pre vás mimoriadne zaujímavá. ?

Úlohy, do ktorých sa nám nechce (či už z dôvodu, že v danej veci nie sme dobrí, alebo z dôvodu, že ju nemáme radi), by asi každý najradšej hodil na niekoho iného.

Skvelou správou je, že v prípade písaní článkov môžete touto technikou zabiť dve muchy jednou ranou. Článok bude napísaný, ale vy pri tom ani ťuk do klávesnice neurobíte.

Fígeľ spočíva v tom, že nájdete niekoho, pre koho písanie chytľavých článkov bez chýb a preklepov nie je žiadny problém, ba dokonca to robí aj rád.

S človekom si dáte rozhovor alebo mu pošlete svoje poznámky s hlavnými bodmi, myšlienkami a príbehmi, ktoré chcete do článku za hrnúť a on ich prepíše do nového uhladeného článku. 

Vášmu pisárovi môžete na danú tému natočiť aj krátke video, ktoré mu pošlete na prepis a doladenie štylistiky.

Kde však nájsť takýchto ľudí?

Poobzerajte sa po svojom okolí – opýtajte sa manželky, poobzerajte sa v rodine, či preskúmajte rady svojich kamarátov. Bol by v tom bol čert, aby sa vo vašom okolí nenašiel niekto, kto sa narodil s básnickým črevom a perom v ruke.

Navyše, ak im za to sľúbite nejakú odmenu, tak sa vám okruh záujemcov určite rozšíri.

Ak by ste vo svojom okolí nikoho neobjavili, tak môžete skúsiť napríklad portál jaspravim.sk, na ktorom ľudia ponúkajú svoje služby v rôznych oblastiach za babku, prípadne sa obrátiť na profi copywritera – človeka, ktorý sa písaním doslova živý.

Vždy si však takéhoto človeka preverte a prečítajte si články, ktoré už napísal.

V prípade copywritera počítajte s vyššou investíciou za článok, no kvalita môže byť vyššia (to však môže byť vecou chuti a vkusu)

Výhodou tejto techniky je, že článok nepíšete, no zároveň ste jeho autorom, keďže námet, všetky myšlienky, dôležité informácie a príbehy pochádzajú z vašej hlavy, z vašich poznámok. 

No nie je to úžasné? ?

Je už na vás a na dohode s vaším pisárom, či článok nahodí do redakčného systému (napr. do WordPress-u) on sám, alebo vy, prípadne si na dokončenie môžete nájsť opäť nejakého asistenta, ktorý všetko zvládne ľavou zadnou.

Je jedno, pre ktorú techniku sa rozhodnete a ktorá sa vám na pravidelné písanie článkov najviac poľubuje. Dôležité je, aby ste nový obsah na svoj web pridávali pravidelne – najmenej raz za dva týždne, v tom ideálnejšom prípade raz za týždeň.

Po napísaní každého nového článku však nezabudnite na jeho poriadnu propagáciu– teda dobré SEO, aby ste sa zobrazovali vo výsledkoch Google, na publikovanie na Facebooku (na osobný profil, fanpage či do skupín), či na poslanie mailu vašim ľudom v mailovej databáze.

Napísanie článku je totiž len polovica práce, tou druhou je promo.

Verím, že sa vám tento článok páčil a inšpiroval vás k tomu, aby ste vyskúšali niektorú z techník a začali tak prispievať na svojom webe pravidelne. A ak sa vám skutočne páčil, dajte o ňom vedieť aj svojim kamarátom a známym na sociálnych sieťach ?