Pozrite si ZDARMA môj webinár

Ako získavať 10-tky klientov
zo sociálnych sietí bez otravovania ľudí

20 nevyhnutných krokov, aby Váš článok videlo čo najviac ľudí

Napísať článok možno nie je žiadna veda, no je tu pár vecí, ktoré by ste rozhodne mali urobiť, aby ich videlo a prečítalo čo najviac ľudí.

Urobte pre úspešnosť svojho článku maximum a doprajte mu všetkých 20 bodov:

1. Extra lákavý nadpis

Základná vec, ktorá rozhoduje o tom, či si niekto váš článok prečíta alebo nie, je práve nadpis. Je až žalostné, ako ľudia práve túto dôležitú vec rýchlo odbijú a pritom obsah je tak skvelý.

Tip: Napíšte si k danému článku aspoň 10 nadpisov y vyberte ten najlepší. Pokojne sa nechajte inšpirovať bulvárnymi časopismi alebo lifestyle-ovými internetovými stránkami.

2. Trvalý odkaz

Pri pridávaní článku či už vo WordPresse alebo v nejakej inej platforme sa vám z nadpisu vytvára URL adresa článku. Pri dlhom nadpise sa vám tak vytvorí aj dlhá URL. Dlhá URL vyzerá neprofesionálne a ešte vás aj oberá o návštevnosť z Google.

TIP: Upravte automaticky vygenerovaný odkaz tak, aby obsahoval kľúčové slová, ktorých sa článok týka (zvyčajne 2-4 kľúčové slová). Pomôžete tak SEO optimalizácii a adresa článku nebude mať “kilometer”.

POZOR: URL adresy upravujte len pri nových článkoch a nikdy nie pri starých. Na tie môžu viesť odkazy z iných webov a sociálnych sietí a po zmene by sa stali nefunkčné.Obsah textu rozdelený do krátkych odsekov.

3. Obsah textu rozdelený do krátkych odsekov

Pri písaní článku si dajte pozor, aby ste vašich čitateľov “nezabili” nekonečnými odsekmi textu, ktorý sa zle číta. Viac ako 50% ľudí sa dnes pripája na internet cez mobilné zariadenia. A práve v mobiloch sa dlhý nečlenený text číta veľmi zle. Navyše ľudí dlhé bloky v článku odrádzajú od prečítania.

TIP: Rozdeľte text do krátkych odsekov po 2-5 riadkov (na počítačovom zobrazení). Text bude vzdušnejší, ľahšie čitateľný a aj pri dlhých článkoch ľudia nezbadajú, že prečítali viac než tisíc slov.

Stiahnuť kompletný zoznam 20 nutných krokov, aby váš článok videlo čo najviac ľudí >>>

4. Pridajte podnadpisy

Podnadpisy vám urobia službu najmenej v troch bodoch: zlepšia SEO optimalizáciu, lákavé podnadpisy vtiahnu človeka do článku, aby čítal ďalej a taktiež pomôžu pri vyhľadávaní konkrétnej časti článku pri tzv. skenovaní (pri skenovaní nečítame všetko, ale článok len akoby preletíme očami a zastavíme sa nad tým, čo hľadáme alebo čo nás zaujme)

TIP: Pridávajte do článkov podnadpisy. Ak chcete pomôcť SEO optimalizácii, tak aspoň jeden podnadpis by mali obsahovať kľúčové slová.

5. Call to action (výzva k akcii)

Žiadny článok by nemal vyjsť nazmar a vždy by mal obsahovať tzv. call to action, teda výzvu k akcii. Pýtate sa o akú výzvu ide?

O takú, z ktorej získate minimálne kontakt na čitateľa, aby ste mu mohli predávať. Výzva k akcii môže byť napr. na stiahnutie e-booku, ktorý máte na webe zdarma, odkaz na váš produkt, ktorý ponúkate, výzva na spojenie na sociálnej sieti, výzva aby sa vám ozvali, keď potrebujú pomoc a pod.

Výzva by sa mala vždy týkať danej témy

TIP: Do textu medzi odseky vložte výzvu k akcii. Umiestnite ju tak, aby čo najlepšie súvisela s predchádzajúcim txtom. Môžete ju vložiť formou odkazu (napr. “Ak chcete vedieť, ako robiť úspešnú a výkonnú reklamu na Facebooku, pozrite si kurz FB reklama po lopate.

Môžete použiť aj skrátenú verziu “Viac sa dozviete v e-booku Ako sa saunovať, aby ste si neuškodili >>> 

Na call to actin môžete využiť aj tzv. Optin obrázky, na ktorých je priamo zobrazené to, čo môžu získať. Keď naň človek klikne, zobrazí sa formulár, alebo bude presmerovaný na stránku, kde mu dáte to, čo ste mu sľúbili.

Stiahnuť kompletný zoznam 20 nutných krokov, aby váš článok videlo čo najviac ľudí >>>

6. Odkazy na podobné články/stránky

Odkazy na podobné články na vašom, príp. aj cudzom webe by mali byť taktiež súčasťou článku. Linkovnie cez kľúčové slová na obsah s podobnou témou opäť zlepšuje SEO optimalizáciu.

TIP: Odkazy pridávajte cez relevantné slová k téme (článku) na ktoré odkaz smeruje.

7. Skontrolujte pravopis

Aj master tesár sa môže utnúť a tak aj v prípade, že ste si dali na raňajky pár strán zo Slovenského pravopisu, skontrolujte či v texte nemáte preklepy. Pomôže vám v tom online služba, ktorú nájdete na internete zdarma. Online kontrola preklepy vyhľadá a zobrazí vám návrhy na opravu. Pozor však, nevie opraviť umiestnenie čiarok v texte.

TIP: Pomocou klávesy CTRL+A označíte všetok text, ktorý ste v článku napísali (musíte však mať kurzor v textovom editore) a CRTL+C skopírujete. Potom ho už len vložíte do strojčeka na hľadanie preklepov (napr. SK-spell) a opravíte chyby ?

Ak s gramatikou vážne nie ste kamoši, pošlite text na kontrolu niekomu, kto je v nej viac doma ?

8. Náhľadový obrázok

V článku by nemal chýbať ani náhľadový obrázok. Po rozkliknutí článku by sa mal nachádzať na úrovni prvého odseku vpravo. Je to z toho dôvodu, že čítame zľava doprava a na začiatku je najdôležitejší prvý odsek, ktorý čitateľa vtiahne do deja.

TIP: Ak využívate platformu alebo šablónu pre WordPress, ktorá takéto zarovnanie podporuje, môžete obrázok pridať cez funkciu náhľadového obrázka. Ak takéto zobrazenie nepodporujte, tak zobrazenie v článku vypnite a do textového editora ho pridajte ručne so zarovnaním vpravo. Na výbere správneho obrázka si dajte taktiež záležať. Je to vec, ktorá tiež rozhoduje o tom, či si človek váš článok všimne a zaujme ho (najmä na sociálnych sieťach alebo vo výpise článkov na blogu)Obrázky v texte

Ak je váš článok príliš dlhý, je dobré oživiť ho pridanými obrázkami.

TIP: Obrázky v texte nemusia byť nahusto, stačí ak sa občas nejaký zobrazí a dodá textu príjemnejšiu tvár. Obrázky a fotky radšej kupujte z fotobanky (ceny od 1 dolár/fotka). V prípade, že používate voľne stiahnuteľné fotky, dobre si naštudujte pravidlá ich používania.

9. Call to action na konci článku

Call to action (výzva k akcii) na konci článku jednoducho musí byť. Môže to byť opäť výzva na stiahnutie e-booku či na to, aby vás kontaktovali, alebo to môže byť prihlásenie na odber noviniek.

TIP: Najlepšia forma výzvy k akcii na konci článku je tzv. optin box – teda formulár, do ktorého môžu ľudia rovno zadať svoj e-mail a zapísať sa na odber či získať e-book, alebo formou optin obrázka, na ktorý návštevník kline, tak sa zobrazí formulár. Obrázok či box by mal byť farebne výrazný, aby ho nik neprehliadol.

Toto bolo prvých 10 nutných krokov, aby váš článok videlo čo najviac ľudí. Kompletný zoznam všetkých 20 krokov si môžete ZDRAMA stiahnuť a mať ich tak vždy po ruke ?

Stiahnuť kompletný zoznam 20 nutných krokov, aby váš článok videlo čo najviac ľudí >>>

Páči sa vám tento zoznam? Dajte o ňom vedieť aj svojim kamarátom a známym na sociálnych sieťach ?