Pozrite si ZDARMA môj webinár

Ako získavať 10-tky klientov
zo sociálnych sietí bez otravovania ľudí

7 fatálnych chýb, ktoré môžu za to, že vaša fanpage dobre nefunguje

„Najväčším objavom všetkých čias je, že človek môže zmeniť svoju budúcnosť tým, že zmení svoj postoj.“

Oprah Winfrey

 

Facebook je najväčším požieračom voľného času, ale aj skvelým nástrojom na získanie nových klientov. Záleží, ako sa k tomu postavíte. 🙂

Povedali ste si, že Facebook využijete na zviditeľnenie vlastného podnikania a založili ste si fanpage? Gratulujem, vynikajúci nápad! Spravili ste to najlepšie, čo ste mohli.

Aby vaša fanpage neskončila v online koši so slovami: „Aj tak to nefunguje!“, prečítajte si článok, vďaka ktorému sa vyhnete fatálnym chybám, ktoré by poslali vašu fanpage až ku dnu.

1. CHYBA – Kupovanie fanúšikov

Mnoho ľudí, ktorí si práve založili fanpage, skočí na podobne znejúci inzerát: „Získam pre vašu stránku na Facebooku 5 000 fanúšikov len za 50 eur.“ No nekúpte to. 🙂

Predstava tak veľkého počtu fanúšikov skutočne láka. Vzbudí vo vás nutkanie vybrať peňaženku a za fanúšikov zaplatiť.

Zamysleli ste sa niekedy nad tým, čo takýmto nákupom získate? Čo z toho vôbec budete mať?

MŔTVE DUŠE! To je jediné, čo vám nákup fanúšikov prinesie. Vaša fanpage sa síce bude pýšiť veľkým počtom fanúšikov, ale ostane mŕtva. Kliknutie na „Páči sa mi“ bude prvou, ale aj poslednou aktivitou od kúpených fanúšikov.

Prečo?

Pretože to nie je vaša cieľová skupina. Dodávatelia fanúšikov sú zameraní len na počet, nie na kvalitu fanúšikov. Je im jedno, či vám na stránku na Facebooku prinesú fanúšika, ktorého téma vašej fanpage skutočne zaujíma, alebo klikača, ktorý si takýmto spôsobom zarába.

Zbytočne si nekazte meno. Ak chcete vytvoriť serióznu fanpage na Facebooku, kde to bude skutočne žiť (fanúšikovia fanpage budú klikať na príspevky, ktoré sa im páčia, budú ich komentovať alebo zdieľať), vyhnite sa nakupovaniu fanúšikov.

2. CHYBA – Nútite svojich priateľov, aby sa stali fanúšikmi vašej fanpage

Už sa vám niekedy stalo, že vás priateľ na Facebooku pozval, aby ste sa stali fanúšikom jeho čerstvo vytvorenej fanpage?

Mne veľakrát. Nie je na tom nič zlé. Je úplne bežné, že vašich priateľov na Facebooku pozývate na novú fanpage ako prvých. Robte to však s citom. Nevyvíjajte na nich nátlak. Rozhodnutie, či sa stanú vašimi fanúšikmi fanpage, nechajte na nich. Neposielajte im žiadne výhražné správy: „Prosím ťa, daj like mojej stránke. Ja som ti ho dal tiež!“

Pamätajte, nejde len o počty, ale aj kvalitu. Ak získate fanúšika, ktorý dal like vašej fanpage z donútenia, zvýšili ste počet mŕtvych duší. Tie sú vám na nič. Téma fanpage musí s vašimi priateľmi rezonovať. Jedine takto získate fanúšika, ktorý sa v budúcnosti môže stať vašim klientom. Nie preto, že mu to niekto prikázal, ale tak naozaj, z vlastného presvedčenia.

Mŕtve duše vedia fanpage riadne zavariť. Výrazne sa podieľajú na znížení dosahu vašich príspevkov na Facebooku. Ako je to s mŕtvymi dušami fanpage, príspevkami, ich dosahom a celkovom fungovaní Facebooku, sa dozviete v článku „Ak robíte toto, poškodzujete si svoju fanpage na Facebooku

3. CHYBA – Neúplné informácie o fanpage

Vyplniť základné údaje od vášho mena, priezviska, adresy, povolania a neviem čoho ešte, niekedy môže byť riadne otravné a zdĺhavé. Nie som iný a ani ja nemám rád tieto vypisovačky.

Avšak na Facebooku je záložka „Informácie“ jediným priestorom, kde o svojom podnikaní môžete viac prezradiť. Vyplnené údaje sú nutnosťou, aby váš potenciálny klient pochopil, v čom mu dokážete pomôcť a prečo by mal využiť práve vaše produkty, či službu. Dajte si na tom záležať.

Fanpage chyby

Ak je to možné, zdieľajte čo najviac informácií. Podeľte sa o svoj príbeh, zverejnite vlastnú core message, pridajte vaše vlastnosti, zručnosti alebo odkaz na webovú stránku. Využite tento priestor naplno, nech potenciálni klienti vedia kto ste.

 

4. CHYBA – Odfláknutá titulná fotka

Titulnú fotku neskryjete. 🙂 Je to prvá vec, ktorú klient na fanpage uvidí. Vytvára prvý dojem o vašom podnikaní. Preto nie je jedno, akú titulnú fotku vyberiete.

Atraktívna a dobre vytvorená titulná fotka vzbudí v klientoch záujem. Jednoduchšie ich presvedčíte, aby na vašej fanpage spravili určitú akciu (zaregistrovali sa, stiahli si e-book, či prešli na webovú stránku).

Nekvalitná a odfláknutá titulná fotka je hotovým online strašiakom. Vôbec nesľubuje dlhodobú spoluprácu, práve naopak, zaručí rýchly odchod klienta z fanpage.

Aby ste to nemali až tak ťažké, pri tvorbe titulnej fotky sa inšpirujte článkom12 inšpiratívnych tipov pre titulnú fotku, aby fanpage vyzerala úžasne a profesionálne“.

Pozn. Ak potrebujete správne vyplniť údaje a upraviť základné nastavenia vašej fanpage, bude sa vám hodiť kurz Dokonalá fanpage.

5. CHYBA – Žiadne predajné statusy

Ak chcete zarábať, musíte aj predávať. Bez toho to nejde. Fanpage, ktorá na Facebooku bude pridávať iba odkazy na články, citáty alebo zaujímavé fotografie, veľa vody v biznise nenamúti. Je dôležité, aby ste občas pridali aj predajný status.

Spravte to ako komerčné televízie. Diváka nielen zabávajú pomocou rôznych relácií či filmov, ale vďaka reklame mu aj predávajú. A televízia za to dostáva zaplatené.

Držte sa pomeru 8:2, 8 zábavných a 2 predajné statusy.

 

6. CHYBA – Neucelený dizajn

Fanpage pomáha budovať značku. Je dôležité, aby ste sa na začiatku rozhodli, ako vaša značka bude vyzerať. Akú farbu, logo a celkový dizajn vyberiete. Klient si na základe toho spojí, kto stojí za určitou značkou a samotnou fanpage.

Viem, o čom hovorím, pretože pri našej fanpage „Motivácia a úspech“ sme na začiatku nevytvorili ucelený dizajn. Keď sme to spravili neskôr, došlo k radikálnemu poklesu aktivity našich fanúšikov. Fanúšikovia nás jednoducho nespoznali. Chvíľu to trvalo, kým čísla sledovanosti vystúpili na úroveň pred zmenou dizajnu.

 

7. CHYBA – Nevyužívanie propagácie na Facebooku

chyby na fapageĽudia ešte stále žijú v domnienke, že reklama je drahá. Možno v televízii áno, ale o Facebooku sa to nedá povedať.

Predstavte si, že sa potrebujete dostať z Košíc do Bratislavy. Máte viacero možností. Buď pocestujete vlakom a za cestu si zaplatíte alebo pôjdete peši s ušetrenými peniazmi vo vačku. V oboch prípadoch sa do cieľa dostanete. Otázne je, ako rýchlo.

Využívajte PPC reklamu. Je to spôsob, ako môžete zarábanie na Facebooku urýchliť.

Toto bolo 7 chýb, ktorých sa najčastejšie novo vytvorené fanpage dopúšťajú. Učte sa na chybách iných, v podnikaní vám to pôjde rýchlejšie. 🙂

Budem rád, ak mi do komentárov napíšete, o ktorej chybe ste doteraz nevedeli.

Štítky:
Komentáre
Odoberať upozornenia
Upozornenie na
guest
1 Comment
najnovšie
najstaršie najlepšie hodnotené
Inline Feedbacks
View all comments
Darina Turanova
Hviezda clubu
3 years ago

Zaujalo ma, ako odporúčate dávať na fanpage veľa osobných údajov a svojich aktivít. Je to naozaj pravda, že v prípade záujmu , chcem naozaj viac vedieť o jej majiteľovi. Obyčajne sú ľudia menej zdielni so svojimi údajmi a aktivitami. určite si tam ešte niečo popridávam. Ďakujem,DarinaDarka