Pozrite si ZDARMA môj webinár
Ako získavať 10-tky klientov
zo sociálnych sietí bez otravovania ľudí
Pamätáte si ten moment, keď vám niekto prvýkrát ukázal klávesové skratky ctrl+c a ctrl+v?
Na chvíľu vám vyrazilo dych. Zostali ste ohromení.
A potom ste si plne uvedomili, koľko času a energie vďaka tomuto triku ušetríte…
“Čo? Vážne? Prečo mi o tom nikto nepovedal SKÔR?!”
Dnes je mojim cieľom u vás vyvolať podobnú reakciu. (Áno, mám rád výzvy 🙂 )
Chcem vám ukázať výhody reklamy na Facebooku a dôvody, prečo ju v mojom podnikaní používam aj ja sám. A dúfam, že na konci článku si poviete:
“Prečo mi o tom nikto nepovedal skôr?”
Ja… ja neviem.
Možno len nevedia, ako majú začať. Možno sa boja, že investujú veľa peňazí a bezvýsledne. Možno to už v minulosti skúšali a nevyšlo to. Možno sa im to zdá príliš zložité, zbytočné, drahé, nespoľahlivé…
V každm prípade, je to škoda.
Reklama na Facebooku je totiž jedinečná marketingová príležitosť, aká tu ešte nebola. Je vysoko účinná, bezkonkurenčne lacná a jednoducho nastaviteľná…
Ale nepredbiehajme. Tu je teda 6 dôvodov, prečo reklamu na Facebooku využívam ja (a ďalšie vyše 4 milióny obchodníkov a firiem):
A to nehovorím ja, ale 96% marketérov (podľa štúdie portálu eMarketer)! Podľa ich skúseností je návratnosť investície najvyššia zo všetkých sociálnych sietí práve na Facebooku.
Keď sa s ňou naučíte robiť, dokážete ju presne prispôsobiť svojim potrebám. Na výber máte rôzne typy reklamy, vďaka ktorým napríklad môžete:
Stačí si vybrať svoj cieľ a Facebook vám k nemu pomôže. To nedokáže žiadna reklama v novinách alebo na billboarde 🙂
A pomocou ďalších nastavení (o ktorých sa dočítate ďalej) si viete svoju reklamu optimalizovať tak, že sa vám investícia vráti niekoľkonásobne.
V našej kampani na predaj kurzu “Kráľ fanpage” nám reklama z Facebooku priniesla 30 predajov, teda obrat vo výške 7 110 €. To bol až 20% podiel na obrate celej kampane.
Vidím, že niektorí z vás neveriacky krútia hlavou. Tí, ktorí to s reklamou na Facebooku už skúsili a nevyšlo to…
Môžem byť úprimný?
Všetky začiatky sú ťažké. A vedieť správne nastaviť a optimalizovať reklamu na Facebooku, to chce trocha zručnosti a skúseností. Nebojte sa, po pár pokusoch a omyloch sa do toho dostanete. A výsledok bude stáť za to!
Ak sa chcete chybám vyhnúť hneď od začiatku, môžete sa prihlásiť do online kurzu Facebook reklama po lopate Premium, v ktorom sa naučíte všetko pekne od základov a zbytočných prešľapov.
Dobre, priznávam, tento nadpis je trochu zavádzajúci.
Ale nie nepravdivý!
Na Facebooku totiž môžete mať reklamu už za 1€ denne. To je najmenší rozpočet, aký si môžete nastaviť.
A čo za to dostanete?
Pokojne aj desiatky kliknutí na odkaz a stovky až tisícky zhladnutí. Takéto výsledky za rovnakú cenu nedosiahnete nikde inde. A tie možnosti!
Máte na výber, či chcete platiť za klik, za zobrazenie reklamy alebo dokonca za konverziu. Cenu si vyberiete sami alebo sa bude meniť automaticky. Ak si ju však nastavíte sami, máte istotu, že sa vaša reklama nepredraží.
Okrem toho si tiež sami nastavíte svoj rozpočet na celú kampaň alebo na jeden deň. A ďalšou poistkou je Limit účtu na výdavky, čo je suma, ktorú ste ochotný minúť na všetky reklamy. Keď dosiahnete túto sumu, reklamy sa automaticky stopnú.
Vďaka týmto nastaveniam sa vám jednoducho nemôže stať, že na reklamy miniete viac, ako plánujete.
Dokonca sa stáva, že zaplatíte ešte menej.
Facebook totiž každú reklamu boduje od 1 do 10, čo sa nazýva relevancia reklamy. Keď je reklama dobrá a ľuďom sa páči, vaše skóre stúpne a náklady na reklamu sa znížia. Takže sa napríklad stáva, že si nastavíte cenu za klik 10 centov, ale nakoniec platíte iba 5 centov.
Nie ste si istí, či je reklama na Facebooku pre vás to pravé? Skúste to ako ja.
Keď som ja začínal s reklamou na Facebooku, investoval som 1€ denne. A dnes? Môj mesačný rozpočet dosahuje 4-ciferné čísla. Lebo som zistil, že to naozaj zarába…
Tak čo, odpustíte si zajtra rannú kávu a radšej ukážete svoju reklamu stovkám potenciálnych zákazníkov? Alebo si doprajete oboje? 🙂
Keď si zaplatíte reklamu v novinách, všimne si ju iba malá časť ľudí. A ktovie, koľko z nich váš produkt aj naozaj zaujíma… Nie je to škoda?
Keby ste mohli vašu reklamu ukázať iba tým, ktorí patria do vašej cieľovky, nemíňali by ste zbytočne peniaze na tých ostatných.
A s Facebookom sa to dá.
Vyberte si presne, komu sa vaša reklama zobrazí. A tým presne myslím naozaj presne.
Napríklad, je vaša reklama relevantná len pre zasnúbené ženy z Bratislavy, ktoré majú od 25 do 35 rokov a majú rady víno a rockovú hudbu? Nech sa páči:
Vybrať si môžete podľa toľkých kritérií, až to začína byť strašidelné: podľa veku, pohlavia, bydliska alebo miesta, kde sa práve nachádzajú, rôznych záľub, rodinného stavu, vzdelania, typu mobilného zariadenia alebo operačného systému, či dochádzajú do zamestnania…
Okrem toho si môžete vytvoriť vlastné publikum z e-mailovej databázy, z návštevníkov vašej webstránky alebo na základe ich aktivity na vašej fanpage.
Ďalšou možnosťou je vytvoriť si podobné publikum, ktoré sa bude podobať na niektoré z vašich vlastných. Facebook tak sám vyberie užívateľov, pri ktorých je vysoká šanca, že ich vaša reklama osloví.
Už viete, že si môžete robiť takmer čokoľvek s rozpočtom a cieľovou skupinou, teda publikom.
Ale to nie je všetko, čo si môžete nastaviť podľa svojich predstáv.
(Uznávam, už to začína byť trochu nudné. Ale vydržte, už len 542 slov do konca článku.)
Po všetkých tých nastaveniach začína ozajstná zábava. Do čoho oblečiete vašu novú reklamu?
Rôzne formáty, umiestnenie, vaše obrázky či video, pútavý text…
Svoju reklamu môžete naaranžovať na milión spôsobov. A čo je najlepšie, všetky tieto nastavenia jednoducho zmeníte na pár kliknutí. Dizajnéri a programátori Facebooku mysleli aj na technicky menej zdatných a správcu reklám urobili naozaj prehľadným.
Ak by ste sa tam predsa len cítili stratení, prihláste sa do online tréningu Facebook reklama po lopate Online. Celý postup vytvárania reklamy si tam prejdeme spoločne.
Iba hlupák by platil za reklamu, ktorá nefunguje.
Ako ale dopredu zistiť, čo bude fungovať? Na to by ste museli mať krištáľovú guľu a veštecké zručnosti.
Pre tých z nás, ktorí takýmito schoposťami nedisponujeme, tu je AB testovanie.
Princíp je ten, že spustíte dve veľmi, veľmi podobné reklamy. Aby to fungovalo, musia sa líšiť iba v jednej jedinej veci. Môže to byť iný obrázok, iné publikum, iný text…
Chvíľu sledujete, čo sa bude diať. Čakáte, ktorá z reklám bude úspešnejšia – reklama A alebo reklama B? A keď je výsledok jasný, tú druhú, menej úspešnú, vypnete.
Jednoduché, však?
Síce ste na začiatku minuli niečo aj na slabšiu z reklám, v konečnom dôsledku sa vám to oplatilo. Teraz ste si istí, že platíte len za to, čo funguje. A môžete to rozbehnúť naplno.
Takéto testovanie sa vám môže zdať zbytočné, ale v skutočnosti aj drobné rozdiely môžu spôsobiť veľký rozdiel vo výsledkoch.
Zažili sme to na vlastnej koži.
Spustili sme reklamu na e-book zadamo s cieľom zbierať e-mailové kontakty. Úloha znela: Aké publikum a aký obrázok vybrať, aby sme za 210€ získali čo najviac kontaktov?
Aj keď to znie ako príklad z učebnice matematiky, nemuseli sme nič počítať. Vytvorili sme 4 reklamy – 2 sa líšili v zvolenom publiku a 2 v obrázku.
Po čase sme našu kampaň optimalizovali. Vypli sme reklamy, ktoré mali vysokú cenu za získanie kontaktu, a zvyšok rozpočtu sme dali do reklám, ktoré zostali spustené.
Za 210€ sme nakoniec získali oveľa viac kontaktov, ako keby sme nechali spustené všetky 4 verzie reklamy.
Možno ste o tom už počuli – Facebook v posledných rokoch znižil dosah príspevkov z fanpage.
Obchodníci sa tak musia stále viac snažiť, aby ich obsah videlo čo najviac fanúšikov.
Ale ako to už chodí, za všetko sa musí platiť – buď časom, alebo peniazmi.
A platená reklama je presne tou skratkou pre netrpezlivých, vďaka ktorej oslovia viac ľudí oveľa rýchlejšie a jednoduchšie. Niečo ako podvádzanie, len je to dovolené…
… pretože ste pochopili, že jeho reklamy sú jedinečnou marketingovou príležitosťou, ktorú by bola škoda nevyužiť. Alebo nie? 🙂
Finálne rozhodnutie nechávam na vás. Pre mňa však Facebook stále zostáva jedným z top marketingových nástrojov.
P.S.: Máte otázky? Sem s nimi! (Chcel som povedať, do komentárov s nimi!)
P.S.2: Ak nechcete vedieť, ako sa robí úspešná reklama na Facebooku, neklikajte na tento odkaz. Naozaj. Mohli by ste sa naučiť pár ohromne užitočných trikov, predbehnúť konurenciu a zarobiť kopu peňazí.
Dobry den, chcela by som sa spytat jednu konkretnu vec – existuje moznost „kupit“ sluzbu reklamy na FB od slovenskeho dodavatela? Pripadne ci existuje moznost, ako ziskat FB reklamu bez nutnosti registracie DPH? Dakujem krasne
Ahoj Andrea, Facebook pre Európu je registrovaný v Írsku, takže ak si platíš reklamu, tak službu nakupuješ z Írska. Na druhej strane, nenechaj sa odradiť tými fámami, že človek sa stáva platcom DPH, keď si zaplatí reklamu na FB. To je mýtus. O tom ako to je hovorím v nasledujúcom videu. Odporúčam pozrieť:
https://www.loom.com/share/405a415681bf40f2a94760058f5307ad